V roce 1988 byly vyrobeny dva prototypy - 372.001 ČSD a 230.001 DR (tovární označení 80E). Následně bylo v roce 1991 vyrobeno 14 strojů řady 372 ČSD (76E) a 19 strojů pro Deutsche Reichsbahn (80E). Lokomotivy byly vyvinuty pro přeshraniční provoz na napájecí systémy 3 kV ss a 15 kV 162⁄3 Hz.
Lokomotiva je na obou systémech řízena odporovou regulací. Nepřímý kontrolér spíná elektropneumatické stykače - na stejnosměrném sériovém zapojení trakčních motorů má lokomotiva 27 jízdních stupňů a na sérioparelelu dalších 17, na každém hospodárném stupni lze zařadit ještě 5 šuntů. Trakční odporník je fechralový, využívá se i pro plynule řízenou cize buzenou nezávislou EDB (2200 kW).
Mechanická část lokomotivy je převzata z řady 263. Odtud je převzata i koncepce chlazení se žaluziemi v pravé bočnici.
Při jízdě na jednofázovém systému je obvodům lokomotivy předřazen transformátor a olejem chlazené diodové usměrňovače.
Aby lokomotivy měly přechodnost i na německé železnice, jsou vybaveny kromě mobilní části liniového zabezpečovače LS IV/I i německým bodovým zabezpečovačem PZ 80 a rychloměrem Metra GMR. Na lokomotivě 372.007 se od roku 2000 ověřuje statický měnič 3000/600 V se samostatnými výstupy pro nabíjení baterií a nabíjení střídače pomocných pohonů.
U ČSD byly stroje řady 372 od počátku svého provozu soustředěny v Lokomotivním depu Děčín, ani po vzniku Českých drah nedošlo ke změně jejich působiště a byly dislokovány v DKV Ústí nad Labem, PJ Děčín. Od roku 1994 do června 2004 byly tyto lokomotivy mj. nasazovány na vozbu vlaků RoLa v úseku Lovosice - Drážďany. Od roku 1996 do roku 2001 klesl celkový počet lokomotiv z 15 na 9, protože některé stoje byly rekonstruovány na řadu 371 pro vozbu vlaků EuroCity.
Zdroj: Wikipedia
Model je poháněný 5ti polovým motorem, přenos síly je prostřednictvím všech 4 náprav, sbírání proudu zajišťují všechny 4 nápravy, LED osvětlení přepíná podle směru jízdy. Model je připravený k digitalizaci.