Novinky firmy Tillig – pokračování

Lůžkový a lehátkový vůz WLAB a Bcm ČSD

Poslední z osobních vozů, které firma Tillig nabídla v podzimních a jarních novinkách minulého období, jsou dva vozy pro cestování ležmo.

U vozu WLAB – ČSD upozorňuji na odlišné provedení bočnic vozů, střechy a odlišnou výstroj podlahy vozu, dále vnitřní výbavu vozu.

Lehátkový vůz Bcm Lehátkový vůz Bcm Lehátkový vůz Bcm Lehátkový vůz Bcm Lehátkový vůz Bcm Lehátkový vůz Bcm Lůžkový vůz Wlab Lůžkový vůz Wlab Lůžkový vůz Wlab Lůžkový vůz Wlab Lůžkový vůz Wlab Lůžkový vůz Wlab Lůžkový vůz Wlab Lůžkový vůz Wlab

Jako zajímavost jsem nafotil i vůz WLAB – PKP.

WLAB – PKP WLAB – PKP WLAB – PKP WLAB – PKP

Plošinový vůz Px

Tyto vozy jsou německé konstrukce a opět zůstaly v Československu po válce. Jde o reálný vůz, žádná fikce (jako např. plošinový vůz od Roco..). Tento vůz se objeví v podzimních novinkách 2012 ve dvouvozovém setu s nákladem BVP.

S celkovou váhou 82t a tedy váhou necelých 14t na osu, můžete tento vůz využít i na lokálkách... :) Jako tažné vozidlo lze ze sériových modelů použít například 555.1, 555.0, 365.4, 377.05, 455.2, T435.0, T334.0, T334.1

Px Px Px Px Px

Vůz Zts/Gbs ČSD

Jednou z posledních novinek je v tuto chvíli v nabídce vůz Zts/Gbs. Tyto vozy byly ve skutečnosti vyráběné v bývalé Jugoslávii, tomu i model odpovídá. A tak jde o vozy odlišné konstrukce než třeba modely těchto vozů od BDDP Martina Dvořáčka (vozy vyráběné v České Lípě a Popradu).

Pro zajímavost zde uvádím i Maďarský vůz Máv, který je jistě také pro provoz zajímavý.

Gbgs Máv Gbgs Máv Gbgs Máv Zts/Gbs ČSD Zts/Gbs ČSD Zts/Gbs ČSD Zts/Gbs ČSD Zts/Gbs ČSD Zts/Gbs ČSD

T435.0094 ČSD a 720 093 ŽSR

Evergreen každého kolejiště. Ať už do čela manipulačního, nákladního a nebo osobního vlaku. Provedení popisů odpovídá předloze. Verze ŽSR lze velmi snadno přeznačit na ČSD v letech 88-93. Stačí doplnit oválnou leptanou tabulku ČSD místo loga ŽSR...

T435.0094 T435.0094 T435.0094 T435.0094 720 093 ŽSR 720 093 ŽSR 720 093 ŽSR 720 093 ŽSR

T334.0

Těchto traktorů u nás po válce zůstalo několik. Povětšinou byly v provozu na různých vlečkách. Pro nás je dobré, že díky panu Jaroslavu Wagnerovi a jeho spolupracovníkům zůstal jeden kus ve vystavovatelném stavu, který je umístěný v DHV v Lužné u Rakovníka...

T334.0 T334.0 T334.0 T334.0 T334.0 T334.0