Poslední z osobních vozů, které firma Tillig nabídla v podzimních a jarních novinkách minulého období, jsou dva vozy pro cestování ležmo.
U vozu WLAB – ČSD upozorňuji na odlišné provedení bočnic vozů, střechy a odlišnou výstroj podlahy vozu, dále vnitřní výbavu vozu.
Jako zajímavost jsem nafotil i vůz WLAB – PKP.
Tyto vozy jsou německé konstrukce a opět zůstaly v Československu po válce. Jde o reálný vůz, žádná fikce (jako např. plošinový vůz od Roco..). Tento vůz se objeví v podzimních novinkách 2012 ve dvouvozovém setu s nákladem BVP.
S celkovou váhou 82t a tedy váhou necelých 14t na osu, můžete tento vůz využít i na lokálkách... :) Jako tažné vozidlo lze ze sériových modelů použít například 555.1, 555.0, 365.4, 377.05, 455.2, T435.0, T334.0, T334.1
Jednou z posledních novinek je v tuto chvíli v nabídce vůz Zts/Gbs. Tyto vozy byly ve skutečnosti vyráběné v bývalé Jugoslávii, tomu i model odpovídá. A tak jde o vozy odlišné konstrukce než třeba modely těchto vozů od BDDP Martina Dvořáčka (vozy vyráběné v České Lípě a Popradu).
Pro zajímavost zde uvádím i Maďarský vůz Máv, který je jistě také pro provoz zajímavý.
Evergreen každého kolejiště. Ať už do čela manipulačního, nákladního a nebo osobního vlaku. Provedení popisů odpovídá předloze. Verze ŽSR lze velmi snadno přeznačit na ČSD v letech 88-93. Stačí doplnit oválnou leptanou tabulku ČSD místo loga ŽSR...
Těchto traktorů u nás po válce zůstalo několik. Povětšinou byly v provozu na různých vlečkách. Pro nás je dobré, že díky panu Jaroslavu Wagnerovi a jeho spolupracovníkům zůstal jeden kus ve vystavovatelném stavu, který je umístěný v DHV v Lužné u Rakovníka...