Novinky Tillig

Firma Tillig pokračuje v distribuci novinek plánovaných na tento rok. Vybral jsem pro vás několik zajímavých modelů, které se mohou prohánět i po českých kolejích, přestože české nejsou.

1. Set 01619 – Set pracovního vlaku „Pressnitztalb“, Ep. VI.

Tento set se skládá z lokomotivy BR346 a dvou plošinových vozů s nákladem štěrku. Předloha této lokomotivy se vyskytovala i na našich kolejích v pronájmu soukromého subjektu. Hnědý vůz je s popisy slovenského pronajímatele vozů AX Benet a modrý patří k Pressnitztalbu. Pevně věřím, že s trochou fantazie lze najít provozní využití i pro modely z této soupravy.

BR346 BR346 BR346 Regs Regs Regs Regs Regs Regs Regs Regs

2. Lokomotivy BR 118

Předlohy těchto dvou modelů byly určeny pro vozbu těžkých rychlíků a nákladních vlaků. Velmi často se vyskytovali na českých kolejích v pohraničí, např. Děčíně, občas i v Rumburku. Firma Tillig tyto dva modely uvedla na trh mimo ohlášené novinky.

Tento model je nabízený za zvýhodněnou cenu a pouze v omezeném množství. Podle informací které mám, je v tuto chvíli vyprodáno cca 80% vyrobený série. U každé lokomotivy se vyrobilo cca 500 ks.

BR118 BR118 BR118 BR118 V180 V180 V180 V180

3. Vůz WLABme RŽD ep.VI – 16703

Patrně nejzajímavější z dnešní „přehlídky novinek“ bude tento vůz. Na rychlících do Karlových Varů a nejen tam se tento vůz vyskytoval pravidelně. Na webu se nechá najít spousta fotek. Vůz asi není třeba představovat, mnozí z vás ho jistě doma ma již z předešlých provedení, ať už ČSD nebo jiném.

Wlabme Wlabme Wlabme Wlabme Wlabme

4. Patrové vozy na přepravu automobilů DDm set 01636 DR, ep. IV

Jako poslední jsem si nechal úplnou novinku, set tří vozů na přepravu automobilů. S ohledem na nedostačující konstrukční rychlost dosavadních vozů na přepravu aut a velké cestovatelské vášni německých soudruhů, kteří si rádi na dovolené vozili své nádherné trabanty, se německé dráhy rozhodly k pořízení nových vozů na přepravu automobilů. Tyto vozy byly přednostně určené k zařazení do rychlíkových souprav jezdících z Německa do všech směrů, tedy i přes nás. Z popisů na fotografiích můžete vyčíst, že vozy byly zařazeny v režimu RIC s maximální rychlostí 160 km/h.

Vozy této konstrukce se vyskytují i na našich kolejích prostřednictvím vozů AX Benet, jejichž modelové kopie přijdou na náš trh již velmi brzo.

DDm DDm DDm DDm DDm DDm DDm DDm DDm