Firma Tillig pokračuje v distribuci novinek plánovaných na tento rok. Vybral jsem pro vás několik zajímavých modelů, které se mohou prohánět i po českých kolejích, přestože české nejsou.
Tento set se skládá z lokomotivy BR346 a dvou plošinových vozů s nákladem štěrku. Předloha této lokomotivy se vyskytovala i na našich kolejích v pronájmu soukromého subjektu. Hnědý vůz je s popisy slovenského pronajímatele vozů AX Benet a modrý patří k Pressnitztalbu. Pevně věřím, že s trochou fantazie lze najít provozní využití i pro modely z této soupravy.
Předlohy těchto dvou modelů byly určeny pro vozbu těžkých rychlíků a nákladních vlaků. Velmi často se vyskytovali na českých kolejích v pohraničí, např. Děčíně, občas i v Rumburku. Firma Tillig tyto dva modely uvedla na trh mimo ohlášené novinky.
Tento model je nabízený za zvýhodněnou cenu a pouze v omezeném množství. Podle informací které mám, je v tuto chvíli vyprodáno cca 80% vyrobený série. U každé lokomotivy se vyrobilo cca 500 ks.
Patrně nejzajímavější z dnešní „přehlídky novinek“ bude tento vůz. Na rychlících do Karlových Varů a nejen tam se tento vůz vyskytoval pravidelně. Na webu se nechá najít spousta fotek. Vůz asi není třeba představovat, mnozí z vás ho jistě doma ma již z předešlých provedení, ať už ČSD nebo jiném.
Jako poslední jsem si nechal úplnou novinku, set tří vozů na přepravu automobilů. S ohledem na nedostačující konstrukční rychlost dosavadních vozů na přepravu aut a velké cestovatelské vášni německých soudruhů, kteří si rádi na dovolené vozili své nádherné trabanty, se německé dráhy rozhodly k pořízení nových vozů na přepravu automobilů. Tyto vozy byly přednostně určené k zařazení do rychlíkových souprav jezdících z Německa do všech směrů, tedy i přes nás. Z popisů na fotografiích můžete vyčíst, že vozy byly zařazeny v režimu RIC s maximální rychlostí 160 km/h.
Vozy této konstrukce se vyskytují i na našich kolejích prostřednictvím vozů AX Benet, jejichž modelové kopie přijdou na náš trh již velmi brzo.